New
York 18. júla (TASR) - Dvojdňová nákupná akcia amerického internetového
gigantu Amazon Prime Day vyniesla rekordných 14,2 miliardy USD (12,99
miliardy eur). Uviedla to vo štvrtok spoločnosť Adobe Analytics. TASR o
tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Predajná akcia Amazonu prinútila aj iných maloobchodníkov, ako sú
Walmart a Target, ponúknuť tiež zľavy, aby prilákali zákazníkov, ktorí
hľadajú výhodné ceny.
Dvojdňová akcia Amazonu zmenila júl, ktorý je pre maloobchodníkov
tradične slabý, na významnú nákupnú sezónu, keď rodičia hľadajú výhodné
ponuky, najmä pokiaľ ide o oblečenie, elektroniku, školské tašky a iné
potreby pred príchodom školského roka.
Prime Day sa začal pred desiatimi rokmi a stal sa obľúbenou nákupnou
akciou vďaka ponuke značných zliav na širokú škálu produktov. Objednaný
tovar býva pritom doručený už v ten istý deň alebo do 24 hodín.
Celkový online predaj počas Prime Day 16. a 17. júla 2024 vzrástol
medziročne o 11 % na 14,2 miliardy USD z 12,7 miliardy USD v roku 2023,
uviedla spoločnosť Adobe.
Predaje v tomto roku čiastočne poháňali nákupy spojené so školou, pričom
súvisiace výdavky počas 48-hodinovej akcie Prime Day stúpli o 216 % v
porovnaní s dennými úrovňami predaja v júni 2024, uviedla spoločnosť
Adobe.
Spotrebitelia, ktorí chcú modernejšie zariadenia a nové technológie,
prispeli zase k zvýšeniu online predaja v kategórii elektroniky o 61 %,
dodala Adobe.
Samotný internetový obchod Amazon.com uviedol, že podujatie Prime Day v
tomto roku zaznamenalo rekordné tržby a viac predaných položiek za dva
dni akcie ako v ktoromkoľvek predchádzajúcom roku.
(1 EUR = 1,093 USD)